MY LIFE DOWN UNDER

BLOG 5: Nog 5 weken in Sydney als au pair. Daarna gaat het backpacken in Nieuw Zeeland beginnen!

Hey lieve mensen!

Het is weer even geleden. De laatste keer dat ik schreef waren én mijn ouders hier én Saskia. Ik kan jullie vertellen. Die zitten ondertussen weer in het koude Nederland. De weken hier met ze was echt geweldig en ik besef maar al te goed hoeveel geluk ik heb dat ik ze hier alles heb mogen laten zien. De eerste week dat Sas hier was waren mijn ouders er ook nog. We hebben dus van alles samen gedaan. Dit was echt super gezellig! Zo zijn we over de harbour bridge gelopen, naar Luna Park geweest. We zijn naar de Blue mountains geweest, naar Palm beach, Taronga zoo, Bondi to Coogee walk en Manly to Spit walk. Met Saskia ben ik nog op stap geweest bij The Argyl. Mijn favoriete plekje om op stap te gaan. Dit waren echt geweldige weken. Ik heb ze alles mogen laten zien en vooral wat is nou zo bijzonder vind aan Sydney. Ook heb ik mijn ouders voor gesteld aan mijn host family. Dit vond ik ontzettend leuk. Zo zagen ze ook meteen waar ik woonde en met wie ik woonde. Mijn host parents waren zo leuk en zo lief. Dit was voor mij echt heel bijzonder. Ook de kids hebben mijn ouders ontmoet. De weken vlogen wel echt voorbij en al snel was het dan ook weer tijd om afscheid te nemen. Saskia bleef gelukkig nog 4 weken toen ik pap en mam weer moest uitzwaaien. Dit keer hebben we het echt niet moeilijk voor ons zelf gemaakt. Ik was gewoon super blij dat ze hier geweest zijn en ik wist dat ik ze in 7 maanden ongeveer weer zou gaan zien. De tranen bleven weg maar toch was het een heel gek gevoel.

Ik heb nu eindelijk het meest leuke host gezin gevonden! Dezelfde dag dat mijn ouders weg gingen ben ik naar een open air cinema geweest met mijn host family en de kids. Dit was echt heel leuk. Heerlijk buiten naar een filmpje kijken, iedereen neemt zijn eigen zitzak mee. Echt een top ervaring. Dat weekend had ik al weer meteen volle plannen met Saskia. Ik mocht de auto van mijn host parents mee nemen en we zijn naar de Mermaid Pools geweest. Dit was echt super mooi. De hike er naar toe was een beetje verwarrend want het was niet mega toeristisch. Er stonden dus wel een paar pijltjes aan gegeven, maar dit was echt zoeken. Mermaid Pools is een super mooi natuur ''zwembad'' maar er waren er meer. Het draaide natuurlijk wel om één pool. Maar deze pool kon je alleen bereiken als je van een 25 meter hoge cliff springt. Saskia en ik wilden dit dus echt niet doen. Ik had van tevoren al heel veel artikelen gelezen over mensen die er een ongeluk hadden gehad.Toen we bijna bij de pool waren, kwamen we ook een man tegen die daar woonde. Hij vertelde ons dat er elke dag wel een helikopter komt, om weer iemand naar het ziekenhuis te brengen. We hadden sowieso al besloten om niet te springen, maar toch. Toen we er aankwamen was het schitterend en het verbaasde ons dat bijna iedereen er wel vanaf sprong! Er waren namelijk zoveel pools waar je wel gewoon in kon zwemmen zonder dat je hoefde te springen. De dag erna zijn Sas, Marli, Lotte en ik de Watsons Bay hike gaan doen. Wij hadden het helemaal uitgezocht en op de website stond allemaal dat het zeker wel een hike was van een uur. Uiteindelijk bleek het echt maar een kwartier te zijn haha! Dit hadden we niet verwacht maar het was erg mooi, ze hadden een mooie Lighthouse. S'avonds waren we nog naar de film geweest.

Het weekend daarop waren Sas en ik samen naar Melbourne geweest. Dit was echt zo top! We hadden veel dingen gezien! St Kilda, Federation square, Flinders street, Art museum, Hosier lane, Shrine of remembrance enz. Het was allemaal erg leuk. Ik merkte wel dat we al snel door al de dingen heen gingen. We hadden máár twee dagen dachten we. Maar na twee dagen hadden we echt alles gezien maar persoonlijk vind ik Sydney zoveel leuker en mooier! Voor mijn gevoel is er echt veel meer te doen. Maar we waren zeker blij dat we het gezien hadden. Melbourne moet je gewoon geweest zijn! Gewoon echt heel anders als Sydney.

De week daarna heb ik met Saskia de Skywalk gedaan op de Westfield Tower. Dit was echt super gaaf. We waren super hoog en je had echt een kei mooi uitzicht over de hele stad. Dat weekend was Saskia's laatste weekend en hier had ze een auto gehuurd zodat we ook nog wat dingen verder weg konden zien. Ik had niet altijd de auto beschikbaar namelijk. Ook mocht ik niet in de huur auto rijden aangezien je 21 moest zijn. Sas vond het mega spannend om links te rijden, maar wat deed ze het goed! Ze vond het uiteindelijk dan ook echt niet moeilijk. Persoonlijk vind ik het rijden hier dan ook echt zoveel makkelijker als thuis. Helemaal natuurlijk, omdat ik ook een automaat rijd. Dit weekend was het weer, helaas niet zo goed. Dus we baalde wel want we wilden nog graag naar Jervis Bay. (het meest witte strand van Austalië) Die zaterdag konden we dat helaas niet doen want ik moest die avond oppassen en het was 3 uur heen en 3 uur terug rijden. Die dag was het wel goed weer namelijk. We zijn naar de Royal National park gereden en hebben hier de Wedding Cake Rock hike gedaan. Ik vond dat de rock zelf niet veel voorstelde maar de hike was echt super mooi. S'avonds bij het oppassen mocht Sas mee oppassen omdat we de ochtend daarna vroeg wilde vertrekken. We hadden nu besloten om naar de Jenolan Caves te gaan. Het weer was namelijk voor die dag echt heel slecht voorspeld en ook dit was 3 uur en heen en 3 uur terug rijden. Die avond heeft Sas dus ook mijn host family ontmoet en de kids. De kinderen vonden haar geweldig dus het was een leuke avond. De Jenolan Caves de dag daarna was echt heel erg mooI! Wij deden de river cave en mijn duitste vriendinnetje Lotte was ook mee geweest. Sas vond alleen we weg erna toe rijden minder leuk, en gelijk had ze! Het was echt mega mistig en het regende zo hard. De weg was zegmaar zo smal als één auto en het was géén eenrichtingsweg. Dit was dus even slikken. We hoopte dat er een andere weg terug zou zijn maar dit was niet het geval haha. We hebben het gelukkig overleefd, maar hoe? Nog steeds geen idee haha!

Daarna was het toch echt zo ver Sas ging weg :( Ook deze tijd samen was zo mega bijzonder. Dit zullen we nooit vergeten. Die week hebben we samen nog een enkelbandje gekocht als aandenken.

Een dag later ging mijn beste vriendinnetje hier weg. Amber mijn vriendin die ik sowieso elke week wel drie keer zag omdat we samen sportte. Zij was klaar met haar au pair tijd en ging nu drie weken reizen en daarna naar huis. Dit was ook echt heel gek! Amber komt uit Mierlo dus ik wist sowieso al zeker dat wij elkaar nog terug gaan zien. Amber gaat namelijk in Tilburg studeren, hoe leuk is dat! Maar ik mis haar super erg hier.

Was het even gek dat iedereen ineens weg was? Ja tuurlijk, ik had de afgelopen 3 maanden alleen maar bezoek gehad. Waar ik zo ontzettend blij en dankbaar voor ben geweest. Ik mis ze zeker maar ik ga heel eerlijk zeggen ik heb zo ontzettend genoten van de rust ook de afgelopen weken. Het niks moeten constant. Want begrijp me niet verkeerd het was geweldig! Maar het was wel gewoon erg druk aangezien mijn ouders en Saskia hier op het zelfde moment waren. En niet te vergeten mijn vriendinnen hier waar ik ook tijd voor vrij wilde maken. Mijn gezin waar ik pas een maandje begonnen was, die ook graag dingen met me wilde doen. Ik denk dat ik de laatste keer Netlix en chill niet eens meer kon herinneren :P Dus ja, gek was het wel. Maar het was echt wel heel fijn. Nu kon ik tijd vrij maken ook voor mijn host family en als ik vrij was hoefde ik ook eens niet van alles te doen. Eerst kwam Tom, daarna had ik een weekje vakantie naar de Gold Coast met Marli, daarna kwamen me ouders en tot slot kwam Sas dan. In de tussentijd ben ik ook nog van gezin gewisseld. Maar ik had het voor geen goud willen missen. Het heeft me nu dan ook de kracht gegeven om hier echt nog lang niet naar huis te willen.

Mijn au pair tijd is alleen nog maar 5 weken. Dit is echt bizar! Ik woon nu gewoon al een halfjaar in Sydney en ik ben echt gaan houden van deze stad. Het voelt ook echt als mijn stad. Ik ken en weet hier alles. Ik denk dat ik dan ook bijna alles wel heb gezien. Ook in de omgeving van Sydney. Nu is het echt een kwestie van de laatste dingen gaan zien. Zo ben ik met Marli afgelopen weekend naar de Dutch shop geweest. Een winkeltje waar ze gewoon allemaal Nederlandse dingen hebben. Ook hebben we eindelijk die frikandel speciaal en de bitterballen gegeten! Het was niet helemaal het zelfde maar wat was dit genieten zeg. Ik ben veel tijd met mijn host family aan het doorbrengen. Zo hadden we laatst samen een BBQ met de familie. Dit was super gezellig. Het zwembad in de tuin is eindelijk gevuld! Hier zijn ze de afgelopen maanden mee bezig geweest en het heeft ontzettend lang geduurd. Nu is het net af na de zomer maar ik heb niks te klagen. Het is hier namelijk nog steeds gewoon tussen de 20 en de 30 graden! Ze zeggen dat maart hier de regen maand is. Maar ik heb echt nog niet veel regen gezien. Afgelopen weekend was het zelfs ineens een dag 38 graden! Deze hitte was echt niet normaal dat we het zelfs op het strand niet konden uithouden.

Dus echt nog heel erg aan het genieten van de laatste weken hier. Ook hebben we een nieuw familie lid gekregen. Namelijk Lola! Waarschijnlijk hebben jullie wel wat foto's voorbij zien komen van het nieuwe hondje hier. Ze is een Cavoodle en ze is zo lief. Ik mis mijn hond Lasse van thuis zo ontzettend. Dus dit helpt me echt heel erg!

Wat ga ik doen over 5 weken? als mijn avontuur in Sydney erop zit?

Ik kom eindelijk naar huis!!

Nee, oke grapje :P Voorlopig nog even niet. Ik ga namelijk samen met Marli naar Nieuw Zeeland om daar voor twee maanden te gaan backpacken! Wat kijken we er naar uit. Hoe leuk onze gezinnen ook zijn. We kijken zo erg uit naar het reizen. In totaal zijn we nu eenmaal straks 7 maanden au pair geweest. Dus we zijn nu echt aan het aftellen. We hebben een camper gehuurd en we gaan eerst 5 weken naar het Zuidereiland en daarna nog 3 weken naar het Noordereiland. Ik heb er zoveel zin in.

Ook zijn we veel bezig met de voorbereidingen nu zoals de route. En ik moest echt nog veel aanschaffen zoals, natuurlijk een backpack, wandelschoenen, een regenjas! Want ja, dat gaat wel weer even wennen worden. In Nieuw Zeeland is het namelijk al herfst als we daar aankomen. Ook staat het erom bekend dat het veel regent. En wat dacht je van een winterjas! Maar we hebben nu zoveel zon en zomer gehad dat ik ook ergens best wel weer uitkijk naar een trui. (erg he?)

Genieten van mijn laatste weken hier dus. Nog even in het prachtige weer met mijn lieve host gezin en kids. En mijn lieve hondje. Wat straks echt een moeilijk afscheid gaat worden. Mijn host mum vraagt me nog elke dag of ik echt niet een maandje langer kan blijven. Helaas kan dit echt niet omdat ik samen met Marli ga reizen en we precies te gelijk klaar zijn. Maar ik ben er dan ook echt klaar voor! Een nieuwe stap in mijn avontuur! Wat ik na nieuw zeeland ga doen, dat houd ik nog even open. Ik ben sowieso van plan om terug te komen naar Australië om hier mijn reis te maken. Ivm de seizoenen moesten we eerst naar Nieuw Zeeland, anders kwamen we daar midden in de winter aan:) Het mooie van reizen is dan ook echt dat je geen plannen hebt en maar ziet waar je terecht komt!

Bedankt voor het lezen weer allemaal en in mijn volgende blog ben ik weer een stukje verder van jullie vandaan!

I'll keep you posted :)

Cheers, Amber

Reacties

Reacties

Marli

Leuk leuk!! Ik kan niet meer wachten!! Nog maar 5 weekjes ??

Mary

Gister Saskia gesproken; was leuk, gezellig herinneringen opgehaald! Wat hebben we genoten met z’n allen, unforgetable? Nu óp naar Nieuw-Zeeland en nog even genieten van je gezin! Xxx

Rianne de Bont

Wat fijn dat je het nu zo naar je zin hebt. Nog een fijne tijd bij je hostfamily en een hele fijne tijd in Nieuw Zeeland

Amber Monsieurs

Dankje allemaal ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!