MY LIFE DOWN UNDER

BLOG 1: Moeilijk afscheid, ontmoeting met mijn host family en een nieuw thuis.

Lieve mensen,

Aangezien er toch best veel mensen het leuk vinden om mijn avonturen te volgen, heb ik toch besloten een blog bij te gaan houden. Wat is er veel gebeurd allemaal in the mean time. Hij is best lang geworden, dus ga er even goed voor zitten :)

Nog in Nederland:

De laatste weken in Nederland voelde ik mezelf echt nog heel erg kalm. Ik had mezelf op de een of andere manier toch wel iets meer gestrest verwacht of zo. Het afscheid kwam natuurlijk steeds dichtbij en je gaat de laatste dingen plannen. Zo hebben we nog papa's 50ste verjaardag gevierd. Dit was de laatste keer dat ik de meeste van mijn familie zou gaan zien. Van mijn vriendinnen had ik een super lief kettinkje gehad (die ik nu niet meer af doe). Ook had ik een foto boek gehad met al de herinneringen erin. Dit was onverwachts en toen schoot ik toch echt wel even vol. Dat besef komt dan toch ineens binnen dat je ze een (half)jaar niet gaat zien. Verder mijn laatste week heb ik nog sushi gegeten, ik ben nog op stap geweest en heb cocktails gedronken bij Ibiza. Ook nog een etentje gehad met papa, mama en Tom. Nu werd het toch wel heel écht. Toch voelde ik mezelf vrij rustig! Tot in het laatste weekend, die maandag zou ik vertrekken en op zaterdag kwamen we erachter dat mijn koffer toch echt wel een beetje te klein was! Dus we zijn nog druk in de weer geweest op de perfecte koffer te vinden. Nadat ik alles had ingepakt was het toch echt zo ver. 

Het afscheid met mijn hondje was misschien nog wel het moeilijkst. Nee oke grapje, maar wat ga ik Lasse missen zeg! Verder heb ik dus nog maar weinig kriebels gehad die laatste week. Ik kreeg die kriebels dan ook echt pas toen ik op het vliegveld aan kwam. Niets vermoedend liep ik naar de gate waar ik mijn koffer moest afgeven. Voordat ik het wist hoorde ik SURPRISE!! Ik schrok me rot en had echt totaal niks verwacht. Daar waren Joëlla, Saskia, Debora en Manon. Man, wat hadden ze me goed voor de gek gehouden. 's Middags nog appjes sturen dat ze aan het werk waren of dat ze naar school moesten tot 5 uur. Ik ben nog nooit zo erg verrast in mijn leven denk ik. Wat was dit lief en goed geheim gehouden. Vermoeden? nee totaal niet. Mijn ouders hebben ook alles goed weten te spelen ;) Dan wel dus, again het zware afscheid met mijn vriendinnen. Eenmaal bij de juiste gate kreeg ik toch ook wel een brok in mijn keel toen het afscheid met mijn ouders nabij was. Wat hebben we staan janken! zelfs papa (een beetje) ;) Ja sorry pap! Nu zag ik dan ook eindelijk Bo, het meisje waar ik mee ging vliegen. Via een de Travel active meeting elkaar leren kennen en toevallig wilden we vliegen ronde dezelfde dag! Het klikte meteen heel goed tussen ons en we hadden al een dagje afgesproken in Amsterdam om elkaar beter te leren kennen.

De vliegtuigreis:

Nu gingen we dus echt vliegen. Ik had nog een berichtje gehad met een meisje Marli. Zij had dezelfde vlucht als mij en Bo en dus ook een tussenstop van 9 uur. Of we samen misschien koffie konden drinken. Bo en ik wilden erg kraag het vliegveld afgaan in Kuala Lumpur Maleisië, zodat we de Petronas twin towers konden zien. Marli vond dit ook erg leuk en dus zouden we met z'n drieën gaan. Dit is dus allemaal anders gelopen. Het eerste druk vliegen van 12 uur was echt heel goed gegaan. Ik vloog in de nacht en heb dus redelijk goed kunnen slapen. Tijdens het ''benen strekken'' in het vliegtuig kwamen we nog een medereiziger tegen. Namelijk Merel die een vriendin ging opzoeken. Zij had op Kuala Lumpur een of andere Lounge geboekt met een douche. Klonk ons goed, maar toch besloten we het vliegveld af te gaan. Nadat we Maleise ''ringgits'' gepind hadden, en door de doolhof eindelijk de uitgang gevonden hadden, werd het ons sterk afgeraden om van het vliegveld af te gaan. Het waren spits tijden en het vrouwtje van de paspoortcontrole zei dat de trein nu al super vertraagd was. Daar ging mijn plan dus! Afgelopen dagen had ik alles uitgezocht, maar goed plannen wijzigen nou eenmaal. Toen had Marli het goede idee om toch maar ook zo'n lounge te doen. Aangezien we ook het Maleise geld hadden. Toen we binnen kwamen zagen we Merel al meteen daar zitten, dus dat was gezellig, waren we met zijn 4e. We hadden dus onbeperkt eten en drinken daar, mooie lounge banken. In een paar uurtjes de welverdiende douche en wat was dit genieten zeg! Ook kregen we een massage, hier had ik nog mijn twijfels over maar wat was dat fijn! Dit was een super goede oplossing en was vloog de tijd. 

Arrival:

De laatste 8 uur die we moesten vliegen vond ik wel best wel zwaar. Dan breekt de vermoeidheid toch echt wel op en wil je gewoon slapen! Ook wordt het natuurlijk steeds spannender. Ik ging namelijk bijna mijn gezin ontmoeten. Toen we geland waren ging het gelukkig wel snel allemaal. Mijn koffer vond ik meteen en ik hoefde niet eens door de douane. Bij de gate was het even een raar momentje. Marli en Bo zagen hun host parents dan ook meteen. Ik daarentegen dus niet :p Ik heb ze dus meteen gebeld. Ze waren dus aan het parkeren zei mijn host mom, ''We will be there in a minute''. Waarop Merel nog zei dat Ozzies altijd te laat zijn, dus NO WORRIES :). Ze waren er dan ook echt heel snel en het was meteen erg leuk om ze te zien. De moeder, vader en het kleine baby'tje was er. Het oudere kindje van 1,5 zat vandaag op daycare. Ze lieten me meteen zo welkom voelen. Bij instappen was het al meteen gek dat het stuur natuurlijk aan de andere kant zit. Eenmaal thuis kreeg ik een rondleiding door het huis en natuurlijk mijn kamer! Wat ben ik blij met mijn kamer, mijn bed is fijner dan mijn eigen bed en ik heb een tv van hier tot Tokyo! Ze hadden me lieve cadeautjes gegeven en ik had hun mijn cadeautjes gegeven. Ik had wat typisch nederlandse dingen meegebracht zoals, borrelnootjes, stroopwafels, muisjes en pannenkoekenmix. Dit vonden ze erg leuk! 

Nadat ik mezelf wat had opgefrist zijn we meteen de highlights van Sydney gaan bekijken. Ik was natuurlijk super moe. Maar mijn host parents waren ook wel van mening dat ik het beste meteen in mijn ritme kan blijven. Dit heb ik dus gedaan. Ik heb dus the oprah house gezien, royal botanic gardens en the harbour bridge. Wat is het allemaal groter dan ik verwachtte. Ik vond het echt schitterend en overal was water, waar ik heel erg van houd. Het was ook 25 graden met volop zon! Genieten, het word ook echt alleen maar warmer. Ook hebben we daar dus lunch gegeten, Fish and Chips. Wat super lekker was. Wel was mijn maag helemaal door elkaar. Al de maaltijden waren nu op andere tijden dus ik voelde me niet helemaal lekker. Toen we thuis waren had ik even mijn rust gepakt en was het erg moeilijk op wakker te blijven, wat ik overigens wel gedaan heb! Toen zijn mijn host parents het oudere kindje gaan halen van het dagverblijf. Toen ze terug kwamen hadden we meteen een leuke ontmoeting. Wat een schattig mannetje en gelukkig vond hij me meteen wel leuk :). Zijn cadeautje vond hij ook heel leuk! 's Avonds had ik dus erg last van mijn maag en ik was doodop. Ik had dus besloten het avond eten over te slaan en rond 19:00 sliep ik dan ook meteen.


Mijn eerste werkdag:

Ik mocht dus meteen aan het werk die donderdag! Ik stond wel echt op met mixed feelings. Alles is natuurlijk nog nieuw dus ik had wel echt nog een beetje een gevoel van, wat ben ik hier aan het doen aan de andere kant van de wereld! Wat ik niet heel erg vond want nu zat ik wel meteen in mijn ritme. Gelukkig ging dit gevoel al vrij snel weg. De eerste ''werk'' dag viel meteen erg mee want op donderdag en vrijdag gaat de oudste naar het dagverblijf. Dat betekend dat ik dus van 9:30 tot 16:30 vrij ben op die dagen. Ik hoef het dan alleen maar weg te brengen en op te halen. Mijn host mom ging deze dag nog mee om hem weg te brengen. Zij zal dan ook nog een paar maanden thuis zijn en de zorg op zich nemen voor de kleine baby. Wat voor mij nog best raar is aangezien ze een au pair in huis heeft voor de twee kindjes. Maar ik vind het alleen maar erg gezellig. We kunnen het super goed vinden met elkaar en ze neemt me overal mee naar toe, wat erg gezellig is. Ik kan te voet naar het kinderdagverblijf wat ongeveer 15 minuutjes lopen is. Het kindje vindt de kinderwagen helemaal top. Ik had meteen wel echt een geluksmomentje toen ik daar liep. Het besef moest nog steeds komen. Het is een heerlijk stukje om te wandelen, helemaal omdat het weer helemaal geweldig is. 

Super leuk om ook meteen begroet te worden door the locals, ''hey, how are you''. I'M SO FINE CUS I'M IN FUCKING SYDNEY! Nee oke, maar super leuke en aardige mensen hier. Onderweg nog een kop koffie en thee gehaald met de host mum. Het kinderdagverblijf is super leuk om te zien en totaal anders dan het dagverblijf waar ik werkte. Die dag heb ik verder rustig aan gedaan. Ik heb nog boodschappen gedaan met m'n host mum we hebben samen geluncht, waarbij ik de meest lekkere mango smoothie ooit op had! Mijn host dad werkt bij de bank. Dus ik had ook meteen even een bank rekening aan laten maken. We hebben R. weer opgehaald bij de daycare en toen mocht hij al vrij snel naar bed want hij was erg moe. Ik heb hem eten gegeven, nog een boekje gelezen en hem in bad gedaan. Aan en uitkleden vindt hij echt vreselijk en verschonen dus ook! Toen hij in bed lag heb ik mijn gezin geholpen met koken. Wat ik graag doe en erg leuk vind. Ik was dan ook meteen eigenlijk wel blij dat ze hier (tot nu toe) erg gezond eten. Mijn host mum wil graag alles organisch eten en ook drink ik hier alleen maar water en thee. Ook hebben we echt alle soorten fruit in huis, yum. :) Ik ben weer op tijd naar bed gegaan.

De tweede werkdag (bijna weekend):

Vandaag zou ik s'middags eigenlijk vrij zijn maar het oudste kindje had 41 graden koorts. We hielden hem dus thuis van daycare. We zijn dus naar de dokter geweest s'morgens en R. had dus een oorontsteking :(. Heel sneu en hij was dus echt zichzelf niet. Wel hebben we super leuk gespeeld samen en ik heb het idee dat hij al super goed aan me went nu. Hij zoekt me steeds meer op. Ook vind ik het nog steeds raar om heel de dag engels te praten. Ik doe niks liever want ik vind het echt super leuk. Maar toch is het super raar en floep je er soms ineens een nederlandse zin tussenuit.

Ik vermaak me super hier en vindt het nog steeds echt een BIZAR idee dat ik aan de andere kant van de wereld zit! Nu is het dus weekend en ik heb gelukkig al wel leuke plannen om de stad te ontdekken. Zondag moet ik een paar uurtjes oppassen wat dus normaal niet hoeft maar ze hebben nu een feestje. No problem! Maandag is het hier een feest dag dus mijn host parents zijn vrij, ik dus ook! Ze gaan deze dag naar het aquarium. In de ochtend leek het me leuk om mee te gaan en s'middags heb ik al iets afgesproken met een duits meisje om pancakes te gaan eten. Ook gaat ze me alle leuke plekjes laten zien aangezien zij hier al langer zit. Dat vrienden dingetje gaat ook echt veel sneller dan ik dacht. Ik had een berichtje geplaatst in een sydney au pair groep, over waar ik woon en wie ik ben, ik kreeg meteen super veel reacties dus erg leuk! Ik kende ook al veel meiden voordat ik hier heen ging, dit komt door de au pair meeting die we in Nederland al gehad hadden. De een zit alleen nog in LA en de ander is nu op een roadtrip van Melbourne naar Adelaide. Dus Ashley en Roos, kom snel eens terug! haha

Verder heb ik nog twee kei leuke tripjes op de planning staan:

Zat. 7 okt: Port stephens trip waarbij we met allemaal meiden gaan die ik al ken en ook de meiden waar ik mee vloog. Zandsurfen, dolfijnen spotten een kangaroo BBQ oftewel Barbie;) Zin in dus!

Zon, 31 okt: Heb ik een uitje naar Jervis Bay. Wat het mooiste en witste zand van Aussie zou moeten zijn. Super benieuwd!

Hopelijk vonden jullie het een beetje leuk want jeetje wat een werk, zo'n blog typen zeg.. 

Maar dit was hem dan, CHEERS from down under! 

En misschien tot de volgende,

Liefs Amber


Reacties

Reacties

Mary

Leuk gedaan Amber! Je krijgt een goede indruk zo, hoe het gaat allemaal. Leuk dat je af en toe ook je gevoel beschrijft. Nu nog een fotootje! Kusjes!! XXX

Jack

Lieve Amber, wat fijn allemaal dat de eerste indruk zo goed is. Mooi geschreven hoor. Veel plezier nog en vooral genieten hè... ???papa

Monja

Hoi Amber,
Wet leuk om je eerste ervaringen en indrukken te lezen! Wat een avontuur ben je begonnen.
Heel veel plezier en geniet ervan!
(Je kunt later altijd nog iets met je schrijftalent gaan doen)

Evy

Wat een leuk verhaal om te pezen. Geniet ervan!

Mariët

Heej Druif!
Het gaat goed hè?
Heel veel mooie momenten met je host-kids !
Ik volg je..dikke knuf

Mildred

Heej Amber,
Superleuk om te lezen dat je het naar je zin hebt down under. Fijn dat we op deze manier een beetje dichterbij je zijn. Wij zijn volger!!

Amber Monsieurs

Dankje wel allemaal!

Odette

Hey Collegaatje!

Super leuk om je verhaal en avonturen te lezen. Ik ga je volgen hoor!

Dikke knuf!
Odette

Els

heey Ambern leuk je blog te lezen. Ook ik ga je volgen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!