MY LIFE DOWN UNDER

BLOG 4: Erg veel bezoek gehad en eindelijk mijn plekje weten te vinden!

Lieve mensen,

Het is weer even geleden dat ik mijn blog heb geschreven. Ik stelde het telkens uit maar toen bedacht ik me dat ik natuurlijk alleen maar meer moet typen, hoe langer ik het uitstel.. Dus bij deze, ik heb weer het een en ander beleeft hier hoor!

Ik heb zo het idee dat dit mijn eerste blog gaat worden waarin ik niks negatiefs te melden heb! Wat heb ik het hier namelijk naar mijn zin en zoals jullie lezen, heb ik eindelijk mijn plekje gevonden. Daarover ga ik later vertellen. Maar eerst, kerst en nieuwjaar met Tom! Of terwijl ook met Amber en Niels eigenlijk. In mijn laatste blog had ik beschreven dat ik mijn laatste week bij mijn gezin had. Toen ik weg was bij het gezin ging ik voor ongeveer twee weken samen met Tom in een hotel. Eigenlijk echt even vakantie dus. Precies rond dezelfde tijd kwam Amber haar vriend Niels ook naar Aussie. Dit was echt super leuk want nu konden we van alles samen gaan doen. Toen Tom aankwam kon ik hem helaas niet oppikken van het vliegveld. Ik moest toen namelijk nog werken in mijn ''oude'' gezin. Tom die sliep toen nog in een hotel best wel dicht bij waar in woonde. Ik ben toen 's avonds naar hem toe gegaan. Onze ontmoeting was vrij gek maar ook meteen weer erg snel normaal. Ineens was hij er dan! Daarna moest ik nog een dag werken en toen kon onze vakantie beginnen! Ik kan jullie vertellen dat het de twee meest bijzondere weken zijn geweest voor mij. Zeker omdat ik het echt even een tijdje moeilijk had bij mijn vorige gezin. Het was zo fijn om echt even iemand van thuis te zien en dit was zo onverwachts. 

We hebben super veel gezien en gedaan. Ik heb kerst gevierd op het strand samen met Tom, Marli, Amber en Niels. Helaas was het deze dag niet super mooi weer. Maar we konden het nog altijd op het strand vieren, niks te klagen dus :) Het kerst gevoel had ik dan echt totaal niet! Wat is nu kerst zonder sneeuw en de kou. Kerst is gewoon echt familie om je heen hebben en natuurlijk was Tom er, dus we hebben het geweldig gehad samen. We zijn naar de blue mountains geweest. Hier heb je Wentworth Falls waar ik al weleens geweest was. Toen was ik alleen niet niet helemaal naar beneden gelopen. Nu hadden we dit wel gedaan en het was prachtig! De terug weg omhoog daar in tegen, echt mega zwaar! Ook zijn we naar Palm beach geweest. Dit is een hike richting de lighthouse met bovenaan de top het meest mooie uitzicht over het strand. Hier was ik al weleens geweest maar ik wilde het graag aan Tom laten zien, die het schitterend vond. Ik heb voor het eerst kangaroo's gezien! Wat geweldig zeg. We zijn die dag naar Morisset park gereden. Dit was gewoon een grasveld met mega veel kangaroo's. Op die plek blijven ze dus schijnbaar altijd. In het begin vond ik het nog best eng haha, kun je ze wel gewoon aaien? Maar al snel bleek dat dit zeker gewoon kon. Prachtige beesten, die selfie is in de pocket. Bijna al de kangaroo's wilden niet met je op de foto, behalve natuurlijk Benjamin de kangaroo. Zo fotogeniek als het maar zijn kan! :p

Verder heb ik met Tom veel op het strand gelegen, de stranden zijn hier nu eenmaal op zijn mooist. Zo hebben we ook nog veel gebarbecued. Dit is echt een Aussie ding. We hebben zelf bij de supermarkt inkopen gedaan, samen met Niels en Amber. Het mooiste plekje gevonden aan het water waar je dus gewoon kunt barbecuen. Echt genieten, je moest alles er nog snel opgooien ook want iedereen staat ervoor in de rij. Hoe grappig! Wat we nog het meeste hebben gedaan is op stap geweest! Aangezien Tom, Marli, Amber en Niels allemaal gewoon vrij waren met kerst, wisten we van geen ophouden. Tom vond het hier geweldig! Hij had dan ook meteen door hoe duur een biertje hier wel niet is ;)

Tot slot was het meest speciale, toch wel echt NEW YEARS EVE. Wat hebben we een geweldige dag gehad. Uiteindelijk zaten we op een plek met helaas niet het beste uitzicht. We zaten echt wel iets verder weg maar we hebben echt het meest awesome feestje gehad! We hadden hiervoor gekozen omdat we geen zin hadden om heel de dag al op een plek te moeten zitten. Dit park opende pas rond 6 uur dus we hadden een eigen picknick meegenomen en hebben de avond daar gezellig doorgebracht! Voor Tom en mij was dit zo speciaal omdat we hier volgend jaar (waarschijnlijk in Nederland) zeker op terug gaan kijken. Wat hebben we genoten. Daarna waren we nog op stap geweest, maar ook met nieuw jaar sluit hier de kroeg al om 3 UUR! Dit was wel even gek. Die nacht heb ik ook meteen afscheid moeten nemen van Tom. Ik had namelijk met Marli een reisje naar de Gold coast geboekt op 1 Januari. Tom zou weer terug vliegen op 2 Januari. Gelukkig bleef dit verder heel luchtig. Super blij was ik dat ik hem alles had mogen laten zien voor 2 weken. 

Mijn weekje vakantie met Marli

Het was allemaal erg veel kan ik me nog herinneren. Natuurlijk had ik erg veel zin in mijn weekje vakantie met Mar. Alleen was het erg druk voor me. Ik merkte dat ik natuurlijk bij mijn gezin weg moest, Tom die dus ineens kwam. Kerst, nieuwjaar en daarna Tom die weer ging. Daarna meteen een weekje op vakantie. Ik mag natuurlijk niet klagen maar het was best veel veel allemaal. In de weken dat Tom er was ben ik nog een paar keer langs geweest bij mijn nieuwe gezin en ik voelde me hier gelukkig erg goed over. Ik kon dan ook niet wachten tot dat ik weer een beetje een ''thuis'' kreeg. 

Mijn weekje vakantie met Marli  was echt helemaal geweldig! Super tof na ongeveer 3 maanden in Sydney gewoond te hebben, iets anders van Austalië te zien. We zijn dus eerst 2 dagen in de Gold Coast geweest en daarna naar Byron Bay gegaan. Het was echt compleet anders als Sydney. Het eerste wat Marli en mij opviel was dat het ook een stuk goedkoper was. 

Dit was de eerste keer voor Marli en mij dat we in een hostel sliepen. Best wel gek allemaal maar ik vond het echt super. We wisten niet zo goed wat we ervan moesten verwachten. Je hebt toch amper privacy als je op een kamer slaapt met 8 anderen. Het was echt heel leuk want je leert zo makkelijk andere mensen kennen. Zo zijn we elke keer vrij veel op pad geweest met kamergenoten. Ik vind het altijd super tof om mensen te leren kennen van allemaal verschillende landen. De Gold Coast was een heel gaaf strand met mega grote gebouwen en wolkenkrabbers op de achtergrond. Het deed me een beetje denken aan Miami beach. Niet dat ik daar ooit geweest ben ofzo :p Maar de foto's haha! Ook echt een gave stad om 's avonds op stap te gaan. 

Byron Bay is gewoon echt een geweldig strand. We hebben de vakantie vrij veel op het strand gelegen en gewoon gerelaxt. Hier waren we echt even aan toe. Nog een mooie hike gelopen naar Byron Bay's lighthouse. Maar vooral echt nieuwe mensen leren kennen, lekkere dingen gegeten en ook (natuurlijk weer) veel op stap geweest. Het stappen was hier dan ook weer heel anders. In Sydney gaat vaak iedereen heel fancy gekleed. IN Byron was het echt het tegenover gestelde. Je kon gewoon in je shorts met slippers. Het meest gave was denk ik nog echt de silent disco party. Helemaal niet zo bijzonder zul je denken, maar zeker wel! Op het strand en onder de sterren. Je had drie kanalen muziek waar je steeds weer mee kon wisselen. We hebben echt de meest grote lol gehad! 

Daarna toch eindelijk de nieuwe start bij mijn nieuwe gezin!

Spannend? Ik kan toch echt zeggen van wel. Nadat je twee keer van gezin veranderd ga je nu eenmaal echt aan jezelf twijfelen. Misschien ligt het gewoon aan jezelf? Nog super bedankt voor al de lieve reacties op mijn vorige blog trouwens. Dit was echt even super fijn om te lezen :) 

Ik had dus weer voor een nieuw gezin gekozen. Maar hoe wist ik nu dat dit wel een match voor me was? Dit weet je dus nooit echt. Todat je er pas gaat wonen. Ik ben nu ongeveer 3 weken bij mijn nieuwe gezin en het is geweldig! Jullie zullen misschien denken, het is pas drie weken. Dat dacht ze bij haar vorige gezin toen ook. Dit is zeker waar! Maar hoe ik me nu bij dit gezin voel is compleet anders. Eindelijk voel ik me thuis. De ouders zijn super aardig en de kinderen zijn top! Meteen de eerste dag hier voelde ik me helemaal op mijn plek. Ik merkte dat ik me ook helemaal anders voelde als bij mijn vorige twee gezinnen. Hier betrekken ze me echt in het gezin en ze zijn oprecht geïnteresseerd in me. Dat klinkt bizar, maar dat heb ik bij mijn vorige twee gezinnen totaal niet ervaren. Ook heb ik voor het eerst een host mum gevonden die niet door het huis schreeuwt en gestresst is! Ik voel me helemaal op me plek en het gezin is nog veel leuker dan dat ik mocht hopen. Ik ben blij, omdat ik dit gezin nu ook alleen maar meer waardeer omdat ik weet hoe het ook kan zijn! Ook is het fijn dat het eindelijk voor me bevestigd is, dat het echt niet aan mij lag! Ik heb twee keer zoveel pech gehad en nu zoveel geluk. Er zijn ook zoveel au pairs die ik ken, die van gezin gewisseld zijn. Na drie weken twijfel ik geen seconde dat dit niet de juiste plek voor me is. Ik ben onwijs gelukkig hier! Dit is dus echt een goede levensles voor me geweest. Volg altijd je gevoel! Nu weet ik pas hoe het hoort en dat ik al die tijd gewoon gelijk had. Ik ben hier voor mezelf en ik ben zo blij dat ik de juiste keuzes heb weten te maken. Want wat heb ik er veel van geleerd.

Nadat ik een weekje bij het gezin was gingen zij een weekje op vakantie. Had ik meteen het hele huis voor mezelf. Fijn natuurlijk, maar ik keek nu wel echt weer uit naar het werken! Ik had nu al zoveel vakantie gehad. Die week ben ik vooral veel gaan sporten en ik heb leuke dingen gedaan met vriendinnen. 

En toen kwamen mijn ouders:

Hetzelfde weekend dat mijn host parents terug zouden komen van hun vakantie kwamen dan ook echt papa en mama aan in Australië. Ik leefde er echt naartoe en nu was het echt zover. Eenmaal op het vliegveld kreeg ik toch echt wel een brok in mijn keel. De laatste keer dat ik ze namelijk zag was het best wel een zwaar afscheid. Toch voelde ik me nog vrij normaal en rustig. Nadat pa en ma anderhalf uur vertraging hadden waren ze er dan eindelijk. Toen ik mam dus ineens in de verte zag schoot ik toch echt wel even vol! Wat was dit raar. Super blij waren we om elkaar weer te zien. 4 maanden is nog niet eens zo heel lang maar wat had ik ze gemist! Voor mij voor het eerst echt helemaal alleen naar de andere kant van de wereld. Het was meteen weer vertrouwd en net zoals bij Tom ook vrij snel weer normaal. Wat je niet zou zeggen maar het is echt zo. 

Ik voelde me zo gek die eerste dag. Ineens zijn ze er dan! De afgelopen 4 maanden was ik hier echt alleen. (niet echt alleen natuurlijk) Ik heb hier onwijs veel lieve vrienden gekregen en gelukkig ook eindelijk een top host family. Maar het is toch anders als iemand van thuis om je heen hebben. Ik heb papa en mama de eerste dag vooral de highlights laten zien. Zoals: the Oprah house, The Harbour Bridge en Darling Harbour. Die zondag zijn we op de Ferry naar Manly gegaan, dit was echt genieten. s'avonds nog lekker uiteten geweest. Die maandag was mijn host mum zo lief om me nog een dagje vrij te geven. Dinsdag gingen pap en mam namelijk weer weg voor ongeveer anderhalve week om hun roadtrip te doen. Van Sydney naar Melbourne en de great ocean road naar Canberra. Maandag hebben we nog een beach walk gedaan. De Bondi to Bronte walk. 's Avonds had ik ze nog meegenomen naar de Aussie Cinema. Die hier echt veel gaver en luxer is dan in Nederland! Het was even gek nu ze hier eindelijk waren dat ze weer weg gingen. Maar ik wist dat ik ze snel weer ging zien. Deze donderdag zijn ze weer terug en ze hebben het super naar hun zin! Deze week moet ik toch gewoon weer aan het werk dus ik vind het alleen maar super tof dat ze ook meer dingen van Australië gaan zien! Ik heb dan ook geen tijd om ze te kunnen missen :)

EN DAN, alsof ik nog niet genoeg geluk heb gehad komt een week later m'n beste vriendinnetje Saskia ook nog eens:o!!!

Ik besef het me maar al te goed! Wat een geluk heb ik gehad. Mijn broer, mijn ouders en Saskia komen mij opzoeken allemaal in  2 maandjes tijd. Het heeft zo moeten zijn. Hoe geliefd moet ik me dan wel niet voelen. Australië is niet bepaald om het hoekje. Mijn ouders gingen die dinsdag dus hun reis doen. Ik mocht die week (eindelijk) haha weer eens werken. Ik heb zoveel tijd met de kids doorgebracht maar ook met de ouders en het voelt nog steeds helemaal top en ik ben echt op mijn plek. Totaal geen twijfels. Dit was de laatste week dat de kids hun zomervakantie hadden dus ik had ze nog een aantal hele dagen. Nu zorg ik dus voor (T) 3 jaar, (H) 6 jaar en (J) 9 jaar. Wat ben ik al van ze gaan houden. We hebben leuke dingen gedaan zoals, musea bezocht, naar de film, naar het park. Die vrijdag was iedereen vrij want het was Australia Day! Heel de dag was er van alles te doen in de stad. We hadden met een groep meiden afgesproken. s'Avonds waren we uiteten geweest en daarna was een grote vuurwerk show! Echt heel erg bijzonder. Ik besef me maar al te goed hoe erg ik aan het genieten ben hier, het is de beste keuze ooit geweest om naar Aussie te gaan!

De volgende dag, EINDELIJK SAS OPHALEN!! Wat keek ik hier naar uit. Toch ook echt wel even tranen he Sasje. ;) We wisten beide niet echt hoe we zouden reageren maar ik vind het zo speciaal dat ik haar hier alles mag laten zien. Sas en ik kennen elkaar nog helemaal niet zo lang maar wat zijn we close geworden in korte tijd. Echt geweldig dat we hier dan ook 5 weken samen mogen gaan doorbrengen! Ik heb gisteren Sas dus ook de highlights een beetje laten zien. Helaas was het een beetje bewolkt dus minder mooi voor de foto's. We zijn met de ferry naar Manly geweest en gelukkig trok heel de lucht open! Toen we op het strand aankwamen stond er ook meteen een sign met: '' Shark sighted today, please enter at your own risk''. Nou Sas daar heb je je antwoord op de vraag '' Am waarom wil je niet met me snorkelen?'' :)

Vandaag is het maandag en moest ik weer gewoon werken, EINDELIJK! De kinderen hadden vandaag de laatste dag vrij. Heel raar maar hun school begint dus weer op dinsdag.  Mijn host mum was nog vrij dus we zijn een dagje naar Luna Park geweest, het was onwijs leuk. Vanaf morgen ben ik dus elke middag weer vrij tussen 9 en 3 en zal ik de kinderen weer naar school moeten brengen en ophalen. 

Ik heb veel plannen in het vooruitzicht met Sas aangezien die hier nog 5 weken is!!! Ik heb veel vrij tijd overdag dus we kunnen elkaar genoeg zien de komende tijd. Pap en mam komen donderdag weer terug en Sydney en zullen ze hier nog een weekje met mij doorbrengen. Dit weekend hebben we alweer mooie plannen voor de Blue mountains en Palm beach die ik hun natuurlijk maar al te graag ook wil laten zien. Net zoals ik het aan Tom heb mogen laten zien.. En Sas die gaat natuurlijk gezellig ook gewoon mee. Zin in!!

Dat was hem weer voor vandaag! Een flink verhaal weer maar het was ook echt een tijdje geleden. Bedankt voor het lezen en de lieve reacties allemaal. I will keep you posted again!

DIkke knuffel vanuit down under,

Amber

Reacties

Reacties

Mariët

Heej druif!

Wat leuk weer van je te horen!
Een geruststelling dat je nieuwe gezin toppie is!
Heb het vooral leuk en werk ze met enthousiasme!
Dikke knuf xx

Petra

Weer een mooie blog! Geniet ervan meid! Wat fijn dat het nu allemaal goed voelt!

Mary

Goed je best gedaan Amber; leuk geschreven en top dat je de blogs bijhoudt!
Groetjes van ons vanuit Warrnambool?

Oma en Opa

Hallo Amber

Fijn dat je nu je plekje gevonden hebt in een "echt" gezin zo te lezen, nu zullen de maanden wel omvliegen denken wij.
Maar al bij al heb je een prachtige tijd daar met veel bezoek. Zelfs Tom en nu Pa en Ma en Saskia is nog een hele tijd daar. Laat iedereen de mooiste plekken zien waar je zelf ook graag komt, dat is het leukste om te doen.
En wat heb je al je avonturen weer goed omschreven, prima hoor,

Groetjes van Oma en Opa

Els

Lieve Amber, wat fijn dat je gezin nu goed voelt. Heb met Kerst nog met je vader gesproken dat zij naar je toe gingen. Heel veel plezier nu met hen en Sas en doe haar de groetjes. Dikke kus

Amber

Wat lief! Bedankt voor de reacties allemaal :)

Amber

Wat lief, bedankt allemaal! :)

Odette

Heej Amber,

Fijn at het zo lekker loopt in je nieuwe gezin! Reuze gezellig zoveel visite, geniet van iedereen die van je houdt en maak mooie herinneringen.

Knufje voor allen,
Odette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!